Navlhčovacia lepiaca páska oslavuje svoj comeback
a to nielen kvôli tomu, že je ekologická
Radi by sme vás dnes informovali o novom trende v uzatváraní zásielok. Pamätáte si ešte tzv. olizovačku? Papierovú pásku, ktorá lepila až po navlhčení? Ako by povedali naši rodičia, všetko sa raz vracia :). Aj táto navlhčovacia páska sa stáva v súčasnosti stále populárnejšou a oslavuje svoj COMEBACK.
Nie je to len preto, že je to asi najekologickejší varianta uzatváranie zásielok. Má aj ďalšie veľké výhody.
- Skladá sa z robustného papiera a na jednej strane je lepidlo na rastlinnej bázi. A ako je zrejmé z názvu, lepí až po navlhčení.
- Po nalepení sa úplne spojí s kartónom a každý pokus o prienik je bez poškodenia pásky nemožný.
- Je odolná proti svetlu, nestarne a počasie nemá na jej funkčnosť vplyv.
- Dá sa vystužiť sklenenými vláknami ako pozdĺžne, tak aj vo forme mriežky, a tým je oveľa pevnejší ako štandardné lepiacej pásky.
- Je cenovo dostupnejšia predovšetkým pri vysokom množstve.
- Ak sa čiastočne poruší, netrhá sa ďalej.
- Má minimálnu elasticitu, čo v praxi znamená, že ak na zalepenú zásielku zatlačíte, zostane páska oproti plastiku stála až do roztrhnutia, kdežto plastík sa natiahne a uvoľní sa od viek krabice.
- Lepí aj na zaprášenom povrchu.
- Pri odvíjaní je nehlučná.
- Dá sa recyklovať spoločne s kartónmi.
- Dá sa potlačiť podobne ako plastiková páska.
Asi najväčším spúšťačom bola voľba firmy Amazon, ktorá papierovú pásku zaviedla ako štandard. Ďalšie veľké reťazce ako Lidl alebo DM potom nasledovali.